«نمایشگاه «ایران نوشت» تلاش دارد تا آخرین تولیدات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی را به خانواده‌ها و مصرف‌کنندگان ارائه کند؛ بنابراین در یک آوردگاه و به‌صورت مستقیم تولیدکننده و مصرف‌کننده گرد هم آمده و آخرین دستاوردها و طرح‌های خود را در اختیار بازدیدکنندگان و خریداران قرار می‌دهند.

نمایشگاه نوشت افزار

همشهری‌ آنلاین_ الناز عباسیان: ماه مهر و حس و حال بازگشایی مدرسه فضای شهر را پرکرده و دانش‌آموزان در حال آماده شدن برای ورود به سال تحصیلی جدید هستند. این را می‌شود از حس و حال خیابان‌ها، بازار، فروشگاه‌های لوازم‌التحریر و نمایشگاه‌های مهر که در شهرهای مختلف راه افتاده، بیشتر دید و فهمید.

چه کوله و کفشی برای فرزند دانش آموزمان بخریم؟ | ماجرای عکس سردار سلیملانی و دختر کاپشن صورتی بر روی لوازم تحریر

قهرمان‌های ایرانی در نمایشگاه «ایران نوشت»

امسال هم مثل سال‌های گذشته بحث قیمت و نوع نگاه فرهنگی تولیدکنندگان لوازم‌التحریر، کیف و کفش و حتی لباس دانش‌آموزان مطرح است و در شبکه‌های مجازی عده‌ای نسبت به گرانی لوازم‌التحریر و تعدادی دیگر نسبت به آمار بالای طرح‌های غیربومی و ایرانی انتقاد دارند. محصولاتی مانند دفتر، جامدادی و به‌ویژه کیف که با طرح شخصیت‌های کارتونی خارجی دیزنی‌لند یا شخصیت خوانندگان و بازیگران نوجوان کره‌ای تولید می‌شود و قهرمانان خارجی این کارتون‌ها و فیلم‌ها را در فضای آموزشی و تربیتی مدارس برجسته می‌کند. برای جلوگیری از تکرار این معضل در سال‌های اخیر، وزارتخانه‌های صمت و فرهنگ و ارشاد اسلامی آستین بالا زده و لوازم‌التحریری با شخصیت‌های ملی و اسلامی ایجاد کردند که نتیجه آن را در نمایشگاه «ایران نوشت» می‌توان دید. محمد یقینی، دبیر دهمین نمایشگاه «ایران نوشت» در این‌باره گفت: «نمایشگاه «ایران نوشت» تلاش دارد تا آخرین تولیدات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی را به خانواده‌ها و مصرف‌کنندگان ارائه کند؛ بنابراین در یک آوردگاه و به‌صورت مستقیم تولیدکننده و مصرف‌کننده گرد هم آمده و آخرین دستاوردها و طرح‌های خود را در اختیار بازدیدکنندگان و خریداران قرار می‌دهند.»

چه کوله و کفشی برای فرزند دانش آموزمان بخریم؟ | ماجرای عکس سردار سلیملانی و دختر کاپشن صورتی بر روی لوازم تحریر

دفترهایی با طرح و نقش دستاوردها و پیشرفت‌های علمی ایران همچون «بره شبیه‌سازی شده ایرانی» و «ناو جماران» هم در برخی از غرفه‌ها دیده می‌شوند. در این دوره، بیش از ۲۰۰ تولیدکننده برتر نوشت‌افزار ایرانی حضور دارند که این تعداد نسبت به دوره‌های قبلی دو برابر شده است. نمایشگاه امسال به ارائه محصولات متنوع‌تری پرداخته است؛ ازجمله ۱۵ تا ۲۰ درصد از محصولات به رسته‌های اسباب بازی و پوشاک اختصاص یافته است.

لباس مدرسه
روپوش مدرسه از دیگر ملزوماتی است که بخشی از سبد خرید دانش‌آموزی را به‌خود اختصاص داده است. گرچه عاطفه‌سادات مدبرنژاد، مدیرکل اداره انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که نرخ مصوب‌شده روپوش مدارس شهر تهران و سایر شهرها، بالای یک میلیون تومان نیست مگر مواردی که قرار است کت و شلوار تهیه کنند اما گزارش میدانی ما حاکی از این است که پیراهن و شلوار دانش‌آموزان متوسطه اول یکی از مدارس حدود ۲ میلیون تومان هزینه روی دست والدین گذاشته است. بحث تقسیط هزینه روپوش مدارس برای برخی خانواده‌ها هم عملا اجرا نشده است. این درحالی است که مدبرنژاد پیش‌تر گفته بود به‌دلیل بالا بودن نرخ لباس‌ها، اگر کسی توانایی پرداخت یکجای هزینه لباس را ندارد، والدین با توافق تولیدی‌ها می‌توانند هزینه را اقساط پرداخت کنند.

کیف دانش‌آموز باید چگونه باشد؟
کیف مدرسه هم از آن نیازهای دانش‌آموزان است که هم کیفیت و قیمت آن و هم طرح روی آن برای والدین دانش‌آموزان دغدغه است. در سال‌های اخیر تلاش شده که کیف‌هایی با طرح‌های بومی یا شخصیت‌ها و قهرمان‌های ملی طراحی شود، اما همچنان شخصیت‌های دیزنی‌لند در این عرصه می‌تازند.

قیمت نوشت‌افزار در سال ۱۴۰۳ به تفکیک مقاطع تحصیلی و نوع لوازم‌التحریر به شرح زیر است:

چه کوله و کفشی برای فرزند دانش آموزمان بخریم؟ | ماجرای عکس سردار سلیملانی و دختر کاپشن صورتی بر روی لوازم تحریر

چه کوله و کفشی برای فرزند دانش آموزمان بخریم؟ | ماجرای عکس سردار سلیملانی و دختر کاپشن صورتی بر روی لوازم تحریر

توزیع ۵ هزار بسته نوشت‌افزار ‌بین کودکان کار
سیدمحمد نقیب، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران عنوان کرده: «با همراهی و مشارکت گروه‌های مردم‌نهاد، بیش از ۵هزار بسته نوشت‌افزار و آموزشی تهیه شده ‌که از امروز (۲۵شهریور) توزیع آنها بین افراد نیازمند شروع می‌شود.»

کد خبر 881410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha